06 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious
سه شنبه, 25 تیر 1398 ساعت 15:54

رحمانی در جمع فعالان اقتصادی خراسان رضوی: وزارت صمت در خط مقدم دنباله‌روی از اهداف رونق تولید است

photo FAALANوزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به خراسان رضوی با حضور در واحدهای تولیدی در شهرستان‌های مختلف و نشست با صنعتکاران، معدنکاران و اصناف به بررسی مسائل پیش روی تولید پرداخت.
به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی در نشست با فعالان اقتصادی شهرستان تربت حیدریه گفت:
وی ادامه داد: پیش شرط توفیق همه ما در کشور ایجاد همین زمینه‌های همدلی و همکاری برای آبادانی کشور است.

رحمانی با اشاره به اینکه امسال سال رونق تولید است واین یک راهبرد اساسی در کشور است، گفت: مقام معظم رهبری تحقق رونق تولید را به عنوان تکلیفی بر دوش همه عوامل مسئول، دستگاه‌ها و همه آحاد مردم گذشته‌اند؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت به نوعی در دنباله روی از اهداف رونق تولید در خط مقدم این جبهه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: برای دستیابی به اهداف رونق تولید قوای سه گانه و نهادها با همه ارکان و اجزای خود در صحنه حاضر شده‌اند که نمونه آن را در حضور نمایندگان این دستگاه‌ها و نهادها در همین جلسه شاهد هستیم که به نوعی همه پای کار هستند.
وزیر صمت مطرح کرد: به این موضوع باور قلبی دارم که اگر تولید را در کشور جدی بگیریم مشکلات دیگر قابل حل‌تر هستند و البته که فارغ از هرگونه برنامه یا پیشنهاد، باید ابتداعا باور و اعتقاد لازم جهت تحقق اهداف رونق تولید در میان مسئولان تصمیم گیرنده برای حوزه تولید ایجاد شود، امروز هرکسی مسئولیتی در حوزه صنعت بر عهده می‌گیرد باید شبانه روز خود را وقف خدمت کند.
وی با اشاره به بازدید از واحد فولاد در تربیت حیدریه گفت: اقتصاد مقاومتی، خودکفایی، اشتغال زایی، خدمت به مردم، مقابله با تهاجم اقتصادی را در این واحد و در یکجا می‌توانستیم مشاهده کنیم.
رحمانی با اشاره به ساخت داخل به عنوان محور اصلی برنامه‌ها در وزارت صنعت، معدن تجارت گفت: ما امسال ساخت داخل، توسعه بخش معدن و صنایع معدنی، توسعه صادرات، توسعه فناوری را اولویت خود قرار دادیم.
برگزاری نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل

وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری نخستین نمایشگاه ساخت داخل و رونق تولید را گام مهمی در جهت تعمیق ساخت داخل، خودکفایی و اجرای فرامین رهبری در خصوص رونق تولید دانست و آن را مصداق «مقاومت» در مقابل « بی هنری تحریم‌ها» است.

به گزارش جهان معدن به نقل از شاتا، رضا رحمانی با تاکید بر این مطلب، افزود: توجه به تعمیق و توسعه ساخت داخل محور اول برنامه‌های تدوین شده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای امسال است که این نمایشگاه فرصت مغتنمی برای معرفی توانمندی‌ها و نیازها در این حوزه است.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری، تصریح کرد: ایشان همواره در سال‌های اخیر بر مساله تولید، ساخت داخل و حمایت از کالای ایرانی تاکید داشتند و امسال را نیز سال رونق تولید اعلام کردند که وزارت صمت نیز در همین راستا حفظ وضعیت تولید و اشتغال موجود و گام برداشتن در جهت رونق آن را در دستور کار قرار داده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزاری این نمایشگاه را اقدامی در راستای رونق تولید دانست و گفت: در این نمایشگاه نیازهای مختلف در زمینه قطعات و ملزومات اعلام می‌شود و شرکت‌های توانمندی که می‌توانند این نیازها را داخلی سازی کنند، اعلام آمادگی می‌کنند.

رحمانی نمایشگاه را مجالی برای معرفی توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها توصیف کرد و گفت: جوانان متخصص ایرانی با تکیه بر فناوری‌های نوین، پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بسیار قابل توجهی دارند که این نمایشگاه میدان لازم برای عرضه این توانمندی‌ها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

گفتنی است، نخستین نمایشگاه ساخت داخل با هدف معرفی و شناسایی نیازهای صنایع کشور در زمینه خودرو و قطعات آن، صنایع معدنی، لوازم خانگی، صنایع دریایی، نفت، گاز و پتروشیمی و مخابرات 27 تا ۳۰ تیرماه در تهران برگزار می‌شود.