20 ارديبهشت 1403
RSSFacebookTwitterLinkedinDiggYahooDelicious

مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را رصد می‌کنند.

به گزارش جهان معدن به نقل ازمس پرس دکتر علی رستمی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران در پی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص هوش مصنوعی، ابراز امیدواری کرد که مجموعه فعالیت‌های صنعت مس کشور در حوزه هوش مصنوعی در پاسخ به ندای زمان‌شناسانه رهبر معظم انقلاب شروعی باشد بر حرکت‌های آگاهانه و کارشناسانه دیگر در به‌کارگیری ابزارهای نو جهانی جهت الگوسازی خدمات نوین ایران و اسلام عزیز به جهانیان.

وی به سخنان گهربار مقام معظم رهبری که فرمودند: «در دوران هوش مصنوعی و کوانتوم و اینترنت و غیرو نمی‌توان با همان شیوه‌های چهل سال قبل کار کرد. امروز ابزارها باید متناسب با زمان انتخاب شود.» و نیز «مساله هوش مصنوعی در اداره دنیا نقش دارد و باید به گونه‌ای عمل کنیم که ایران جزو 10 کشور برتر هوش مصنوعی در دنیا قرار بگیرد.» اشاره کرد و گفت: بار دیگر بر همگان آشکار شد که مقام معظم رهبری، عالمانه و دقیق تغییرات و پیشرفت‌های علمی روز جهان را نیز رصد می‌کنند و آن‌ها را نه تهدید که فرصتی برای پیشرفت و رشد ایران اسلامی می‌دانند.

وی ادامه داد: ضمن تکریم و پاسداشت این نگاه عالمانه برآمده از آگاهی توام با درک ضرورت‌های دوره زمانی موجود، وظیفه خود می‌دانیم تا در پاسخ عملی به تذکر دغدغه‌مند مقام معظم رهبری اقدامات کارشناسانه‌‌ای داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت مس اظهار داشت: در این راستا هوش مصنوعی را که بر اساس تحلیل و استفاده از داده‌ها است روشی نوین در جهت شناخت و حل مسائل به‌صورت کاملا حرفه‌ای می‌دانیم که با تکیه بر عقل جمعی و تجمیع تجارب جهانی به کمک بشر آمده است تا مسیر رشد دانایی و توانایی او را هموارتر سازد.

دکتر رستمی افزود: یقیناً بهره‌گیری از هوش مصنوعی به صرفه‌جویی در وقت و انرژی منجر شده و فرصت را برای پرداختن به خدمات بزرگتر فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: در این راستا با بهره‌گیری از توان متخصصین داخلی کشور و جوانان پرورش‌یافته نظام اسلامی، اولین پروژه ملی خود را با بهره‌گیری از قابلیت هوش مصنوعی در اولویت سلامت - پایش، تشخیص، درمان و ارزیابی - آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مس ادامه داد: در این پروژه پایش سلامت جسم با استفاده از ابزارهای فناورانه، تحلیل و تفسیر داده‌ها و دستیابی به نقشه سلامت فردی هر شخص انجام خواهد شد.

به گفته وی این پروژه‌ها ابتدا برای همه کارکنان شرکت ملی مس اعم از کارگران، کارمندان، بازنشستگان و مدیران اجرا می‌شود و در فاز دوم در راستای رسالت اجتماعی، در اختیار همه هموطنان قرار خواهد گرفت .

دکتر رستمی گفت: یقیناً با اجرای خدمات هوشمند مذکور شاهد افزایش امید به زندگی از طریق کاهش ناهنجاری‌های جسمی، تشخیص دقیق بیماری‌ها، مداخله به موقع درمان و تقویت سلامت جسم و جان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت مس تأکید کرد:‌ نتیجه این دست خدمات، ارتقای بیشتر سلامت در ایران اسلامی، تقویت رضایت عمومی و کاهش هزینه‌های جانی و مالی است.

برگزاری نخستین المپیاد علمی- عملیاتی آتش‌نشانی ایمیدرو

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو از برگزاری نخستین المپیاد علمی- عملیاتی آتش‌نشانی در شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی کشور توسط ایمیدرو خبر داد.

به گزارش جهان معدن و به نقل  از ایمیدرو، امیر ولدخانی با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو با هدف افزایش انگیزه در بین کارکنان آتش‌نشانی بخش معدن و صنایع معدنی و نیز ارتقای سطح علمی و فنی برای آمادگی بیشتر در شرایط اضطراری، المپیاد علمی- عملیاتی آتش‌نشانی را برگزار می کند.

 

وی افزود: در این دوره المپیاد، 18 تیم از واحدهای معدنی و صنایع معدنی کشور حضور دارند که شامل واحدهای تابعه شرکت های تهیه و تولید مواد معدنی، ملی فولاد، میدکو و ملی مس به عنوان منتخبان مسابقات آتش‌نشانی و براساس سهمیه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برخی از واحدهای زیرمجموعه سازمان و نیز شرکت های فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان به این مسابقات دعوت شده اند.

مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست ایمیدرو با بیان اینکه نرم افزار ویژه ای برای برگزاری مسابقات طراحی شده است، گفت: در این نرم افزار، آموزش های تخصصی علمی و عملیاتی مسابقات طراحی شده است.

وی ادامه داد: در بخش عملیاتی، 6 مرحله عملی تدارک دیده شده است. در پایان دوره نیز، از شرکت‌های برتر اول تا سوم تقدیر خواهد شد.

به گفته وی، برگزاری نخستین المپیاد علمی- عملیاتی آتش‌نشانی ایمیدرو طی روزهای ششم تا هشتم خرداد 1403 به میزبانی مجتمع مس شهربابک در استان کرمان برگزار می شود.

حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فناورانه که منجر به محصولات جدید و اصلاح فرآیندها و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در صنعت مس شود، حمایت می‌کند.

به گزارش جهان معدن و به نقل  از مس پرس، دکتر مدرس خیابانی در جریان سفر به استان کرمان، در ویژه برنامه تخصصی با عنوان «صنعت سبز» در محل جهاد دانشگاهی اظهار کرد: به دلیل ذخایر قابل توجه معادن کشور و منابع خدادادی عظیمی که در حوزه مس داریم و با توجه به استراتژیک بودن و اهمیت این فلز گران‌بها و ارزش اقتصادی آن در دنیا، میزان فعلی تولید در خور شان نیست لذا تلاش ما باید مترکز بر هدفگذاری یک میلیون تن تولید کاتد باشد. 

 

وی با تاکید بر لزوم بهره گیری از دانش و فناوری روز دنیا در تولید صنعتی افزود: صنعت مس این ظرفیت را دارد که خود را به رتبه‌های بالای تولید در سطح دنیا برساند به شرط اینکه از دانش روز به خوبی استفاده کرده و از طریق پیوند با مراکز پژوهشی و فناوری، از این ظرفیت در صنعت مس بهره بگیریم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه باید دانش، تجاری‌سازی و منجر به تولید ثروت شود، ادامه داد: این اطمینان را به مجموعه‌های پژوهشی، دانش بنیان و جهاد دانشگاهی می‌دهم که شرکت ملی مس از هر طرح نوآورانه و فناورانه که منجر به محصولات جدید و اصلاح فرآیندها و افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه در صنعت مس شود، حمایت می‌کند. 

وی ایجاد حلقه های پایین دستی در صنعت مس را یک ضرورت برشمرد و با تاکید بر اینکه حمایت از مرکز نوآوری شرکت ملی صنایع مس و تقویت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (CVC) در دستورکار قرار دارد، افزود: نباید فکر کنیم ظرفیت های شغلی در صنعت مس، فقط در مجتمع‌های تولیدی است؛ باید جوانان و نخبگان در کارگاه‌ها و صنایع پایین دستی مشغول شده و با کمک به رشد تولید، ارزش افزوده ایجاد کنیم. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با اشاره به حمایت مسئولان ملی و استانی از ایجاد صنایع پایین دستی تاکید کرد: باید با خودباوری سراغ کارهای غیرممکن برویم و از مشکلات پیش رو نترسیم؛ خودباوری و اعتماد به نفس می‌تواند خیلی به ما کمک کند. لذا با این روحیه باید در راه پیشرفت صنعت مس گام برداریم. 

امیر حسن زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان هم در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه برای افزایش تولید در صنعت مس، حمایت کامل خواهیم داشت، گفت: آمادگی داریم همه ظرفیت‌ها را در این راستا بسیج کنیم و انتظار هم می‌رود که شرکت ملی مس در صنایع پایین دستی ورود کند. 

گفتنی است؛ در ویژه برنامه تخصصی با عنوان صنعت سبز که امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه در محل جهاد دانشگاهی کرمان برگزار شد، از کتاب «صنعت سبز در خدمت فلز سرخ» با موضوع راهکارهای نوین و علمی فناورپایه تولید و فرآوری فلز سرخ با هدف کاهش آلایندگی‌ها رونمایی به عمل آمد.

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی و فناوری لوکوموتیو توسعه صنعتی ایران است

یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه: در حوزه نوآوری و تکنولوژی چشم‌اندازی که برای گروه فولاد مبارکه ترسیم شده، لوکوموتیو توسعه صنعتی ایران عزیر است. در این مسیر یکی از موضوعات مهم بحث‌های فناورانه و توسعه تکنولوژی است.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه ؛ در این راستا ما سعی می‌کنیم افق‌های جدیدی در اکوسیستم هاردتک کشور ایجاد کنیم. همچنین سعی می‌کنیم با منابعی و تخصص‌هایی که از فولاد مبارکه به ما اختصاص داده می‌شود، اکوسیستم نوآوری کشور را قوت ببخشیم.

"لامرد" مستعد ایجاد پارک‌های شیمی معدنی است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد: با بسترسازی مناسب ایمیدرو؛ منطقه اقتصادی لامرد مستعد ایجاد پارک‌های شیمی معدنی و طرح‌های دانش بنیان است.

 

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت لامرد ، مرتضی شاهمیرزایی که به همراه کوروش فتاحی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد از روند عملیاتی طرح‌های پتروشیمی این منطقه بازدید می‌کرد، با اشاره به چشم‌اندازی که برای اجرای طرح‌های معدنی در منطقه ویژه اقتصادی لامرد ترسیم شده، تصریح کرد: یکی از مناسب‌ترین برنامه‌های آینده صنعت پتروشیمی، احداث پارک‌های شیمی معدنی و اجرای طرح‌های دانش بنیانی همچون تولید کاتالیست‌ها است.

وی ادامه داد: تولید محصولات فلزی در این منطقه، زمینه‌ساز برنامه ریزی برای تولید کاتالیست‌ها است.

شاهمیرزایی گفت: مناطق ویژه لامرد، پارسیان و عسلویه می‌توانند شرایط سرمایه‌گذاری و اشتغال فراگیر در این مناطق و محدوده های همجوار را فراهم کنند.

وی همچنین اظهار داشت: نزدیکی "لامرد" به بنادر پارسیان، عسلویه و آب‌های آزاد خلیج فارس از جمله مزیتهای این منطقه است.

ذوب آهن اصفهان شرکت برتر صادراتی در ایران اکسپو ۲۰۲۴

ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴؛ بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور لوح تقدیر و تندیس ویژه نمایشگاه ایران اکسپو را به عنوان شرکت برتر صادراتی دریافت نمود.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، ذوب آهن اصفهان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو 2024؛ بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور لوح تقدیر و تندیس ویژه نمایشگاه ایران اکسپو را به عنوان شرکت برتر صادراتی دریافت نمود.

در آیین اختتامیه ششمین نمایشگاه ایران اکسپو با حضور علی آقامحمدی رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، مسئولین وزارت صمت، نمایندگان تجار، تنی چند از سفرای کشورها، کارآفرینان و شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه، در سالن کنفرانس نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران، لوح و تندیس ویژه شرکت برتر صادراتی به نماینده ذوب‌آهن اصفهان اعطا شد.

در این آیین پیرامون برگزاری موفق این نمایشگاه به عنوان بزرگترین رویداد عرصه صادرات کشور، مذاکرات و قراردادهای منعقد شده، گزارش جامعی ارائه گردید.

گفتنی است ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در کشور که بالغ بر 50 درصد از تولیدات خود را به بیش از 25 کشور دنیا صادر می‌کند در این رویداد بزرگ با ارائه سبد متنوع محصول خود پذیرای بازدیدکنندگان بود.

نقش آفرینی روابط عمومی ها در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه

مشاور وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: با توجه به انزوای بخش معدن در جامعه، روابط عمومی ها از طریق رسانه‌ها می توانند در ارتقای جایگاه معدن در میان عموم جامعه نقش آفرینی کنند.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمدرضا موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی این سازمان در سال جدید ضمن بیان این مطلب گفت: در میان انتشار اخبار مثبت و منفی و درست و نادرست، روابط عمومی ها نقش مهمی در مدیریت اطلاع رسانی دارند و می‌توانند با جهت دهی صحیح و منطقی افکار عمومی، جایگاه شایسته ایمیدرو را برای عموم تشریح کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بخش معدن در بین مردم کمتر شناخته شده و اقشار مختلف جامعه درباره این بخش نسبت به سایر حوزه های اقتصادی، آشنایی کمتری دارند، افزود: یکی از مسئولیت های اصلی روابط عمومی ایمیدرو و شرکت های تابعه، بالابردن سطح شناخت مردم از بخش معدن است که البته باید بر مدار حق و حقیقت و درستی باشد.
رئیس هیات عامل ایمیدرو با یادآوری سیر نزولی آمار دانشجویان ورود به دانشگاه ها در رشته های معدنی طی سال های گذشته، گفت: این مساله، یک علامت بسیار منفی برای بخش معدن تلقی می شود و ایجاد جذابیت بخش معدن در بین مردم و قشر دانشجو را یک امر ضروری می کند که این امر، با هنرنمایی روابط عمومی ها امکان پذیر است.

ایجاد اشتیاق برای مشارکت مردمی در بخش معدن
موثقی نیا با اشاره به سخنان وزیر صنایع یکی از کشورهای آفریقایی در دومین اجلاس ایران و آفریقا که از امنیت و نبود شرایط جنگی برخلاف تبلیغات رسانه ای دنیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار تعجب کرده بود، گفت: این تصویرسازی در اذهان مردم جهان، همان اثر و قدرت رسانه است که رسانه های خارجی از آن برعلیه کشورمان استفاده می کنند و ما نیز می توانیم و باید از این قدرت در بیان واقعیت ها بهره گیری و اثرات مثبت ایجاد کنیم. این بهره گیری صحیح از رسانه، وظیفه روابط عمومی برای تصویرسازی مناسب از واقعیت ها، دیدگاه ها را تغییر داده و در جامعه برای مشارکت مردمی در توسعه اقتصاد، اشتیاق ایجاد می کند.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در پایان تاکید کرد: شایعه و خبرسازی های کذب، به دلیل خلاء اخبار درست و واقعی است. البته برخی اخبار ندانسته منتشر می شود و برخی هم مغرضانه است. روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، می تواند آن را مدیریت کند.


ضرورت اتخاذ رویکرد جدید برای شناساندن بخش معدن
سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مدیران به ویژه ریاست هیات عامل سازمان به روابط عمومی، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت معدن به عنوان یک مزیت بزرگ برای کشور، ضمن تشکر از همه مدیران روابط عمومی های ایمیدرو و مجموعه های تابعه که تلاش فراوانی طی ادوار مختلف انجام داده اند، افزود: با توجه به تاکید رئیس محترم هیات عامل ایمیدرو، سیاست روابط عمومی در دور جدید، شناساندن و سپس برندسازی این مجموعه است که با اتکا به لطف و قدرت خداوند و با همراهی همه همکاران در روابط عمومی ایمیدرو و مجموعه های تابعه، برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی بتوانیم این بخش را به مردم معرفی کرده و بشناسانیم تا حس و انگیزه مطلوبی در جامعه ایجاد شود و درنتیجه، برای گام بعدی یعنی مشارکت مردمی در بخش معدن، آماده شویم.

قدردانی قائم مقام مدیرعامل از فرمانده و‌ بسیجیان شرکت فولاد خوزستان

عصر امروز ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی با حضور در دفتر فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی با فرمانده و بسیجیان این حوزه دیدار کرد.

به گزارش جهان معدن و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد خوزستان، در این دیدار که با همراهی حجت الاسلام عاملی دبیر شورای عالی فرهنگی، سید رضا هاشمی زاده مدیر حوزه مدیرعامل، محمد جامعی مدیر روابط عمومی و محمد علامه رییس ارتباطات منطقه ای و با استقبال مهدی علیدادی فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی صورت گرفت؛ ابتدا مهدی علیدادی فرمانده حوزه گزارشی از فعالیت ها و ماموریت های مختلف حوزه ارائه کرد.

 

سپس دکتر علیرضا مخبر دزفولی قائم مقام مدیرعامل در سخنانی با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین آفات اجتماعی و فرهنگی که باعث انحراف انقلاب ها می شود «بی دردی و بی دغدغه بودن» است؛ گفت: تلاش حساب شده ای در جریان است تا جامعه ما از ارزش ها، سنن و آداب اسلامی ایرانی تهی شود.

رییس شورای فرهنگی شرکت فولاد خوزستان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دهه ۷۰ با عنوان «عبرت های عاشورا» گفت: بی دردی، تحریف و عوض شدن ارزش ها و نقص بصیرت باعث شد که امام حسین (ع) نوه پیامبر اعظم (ص) در امت پیامبر، غریب واقع شود و به مظلومانه ترین و فجیع ترین شکلی به شهادت برسد و خاندان پیامبر (ص) به اسیری بروند. ‌

دکتر مخبر دزفولی یکی از مهم ترین وظایف بسیج را پرچم داری نهضت تبیین دانست.

وی در پایان از زحمات فرمانده و تک تک بسیجیان شرکت در حوزه های فرهنگی و امنیت شرکت صمیمانه قدردانی کرد و گفت: من حامل تقدیر و تشکر مدیرعامل محترم و هیات مدیره پرتلاش شرکت از شما هستم و به طور خاص از نقش منحصر به فرد شما در سفر رییس محترم جمهور و افتتاح زمزم ۳ که برکات آن مستمر خواهد بود صمیمانه و خالصانه قدردانی می کنم.

صفحه1 از232